17 Nisan 2009 Cuma

Çocuk giyiminde çizgi kahramanlara yatırım yaptı, 300 kişilik yeni bir fabrika açıyor

Krizin olumsuz etkilerine karşı yeni mağazalar açarak karşı duran çocuk giyimin önde gelen markalarından Bücürük, ürünlerinde çizgi kahramanlara ağırlık verince cirosunu yüzde 100 artırdı. Şirket ayrıca krize rağmen yatırımlarına devam ediyor. Bücürük Tekstil`in yönetim kurulu başkanı Kenan Ünal, 2009 yılı içinde gelişmekte olan bir ilde yaklaşık 300 kişinin istihdam edileceği bir fabrika kurma projeleri olduğunu açıkladı. Ünal, `Fabrikanın projesi hemen hemen tamamlandı. Önümüzdeki günlerde bununla ilgili gelişmeleri de açıklayacağız.` dedi.


Kenan Ünal, krizin üç tip firma ortaya çıkarttığını belirtip, bunları; `günlük düşünenler`, `elimdeki varlığı koruyalım diyenler` ve `krizi fırsata dönüştürerek sisteminden taviz vermeden çalışanlar` olarak sıraladı. Kazançlı çıkanların da çalışmaya devam edenler olduğunu vurguladı. Günlük düşünen firmaların uygunsuz indirimler yaparak kendilerini ve bayilerini erittiğini, ikinci grupta yer alanların da işçi çıkartıp işyerlerine kilit vurduğunu ifade eden Ünal, `Krizin üstüne gidip çalışan, bayisini korumayı düşünen ise hem kendi ekonomisine hem ülke ekonomisine faydalı oldu.` diye konuştu.

Kendilerinin ise yaşanılan kötü tecrübeleri uyarı olarak kabul ettiklerini ve elde ettikleri sermayeyi kaliteli insan gücüne ve demirbaşa yatırdıklarını kaydetti. Bücürük, bu sayede 2007`de 8 olan mağaza sayısını 2008`de 37`ye çıkardı. Alış veriş merkezlerindeki mağaza sayısını da 50`ye ulaştırmayı hedefliyor. Kenan Ünal, `Kriz lafının arkasına sığınıp işçi çıkartanlardan olmadık. Aksine çalışan sayımızı 110`dan 268`e ulaştırdık. 2009`da da bayilerimizle birlikte çalışmaya ve üretmeye devam etmek istiyoruz.` İfadelerini kullandı.

Önümüzdeki günlerde yeni bir showroom açılışı gerçekleştirecek olan Bücürük, 2009 yılı içinde 13 mağaza daha açmayı planlıyor. Böylece toplam mağaza ve satış noktasını 600`e çıkartacak. Satışlarda lisanslı ürünlerle öne çıkan çocuk giyim markası, 2009 ciro hedefini de 2008`e göre yaklaşık iki katına çıkartmayı hedefliyor. 2008 yılında toplam 25 milyon lira ciroya ulaşan firma, 2009 için ihracatla birlikte 48 milyon liralık ciroya ulaşmayı bekliyor. Bücürük, dünyanın birçok bölgesinde 15 ülkeye ihracat da gerçekleştiriyor.

1995`te Kenan ve Rafet Ünal kardeşler tarafından çocuk giyimi üzerine kurulan şirket, kendi markasının yanı sıra lisanslı olarak Spiderman, Bratz BCK ve BCRK gibi özel koleksiyonları da ürün gamında barındırıyor. 2009 yılı itibariyle bebe grubunda BARCODE KITTIES, çocuk grubunda ise çok sevilen kahramanlar TOM ve JERRY, SCOOBY DOO ile 800 model sayısına ulaşıyor.

Hiç yorum yok: