5 Kasım 2009 Perşembe

Her ülkenin diş gelenekleri farklıdır!


Yüzyıllardan beri, zamanla her toplumun kendine has bir takım inançları oluşmuştur. Çocukların süt dişleri döküldüğünde de inanışlara göre bazı adetler uygulanır. Japonlar dökülen üst dişlerini çamura atarlar, Venezuellalılar ise yastıklarının altına saklarlar. İşte ülkeden ülkeye bu inanışlar…

Afganistan


Dişlerini bir fare deliğinin içine bırakırlar ve “kirli, eski dişimi al ve bana onun yerine küçük, temiz bir diş ver” derler.


ABD


Amerikalı çocuklar, dökülen süt dişlerini yastığın altına koyarlar. Uykuya daldıklarında “Diş Perisi”nin gelip, dişi alacağına ve onun yerine para bırakacağına inanırlar.


Arjantin


Dişlerini bir bardak suyun içine koyarlar. Gece olunca El Ratoncito adında küçük bir farenin gelerek, bütün suyu içip, dişi alarak boş bardağın içine bozuk para veya biraz şeker bırakacağına inanırlar.


Arnavutluk


Dişlerini evlerinin çatısının en üstüne atarlar ve “fare, fare, bozuk dişimi al ve bana sağlıklı ve güçlü bir diş gönder” derler.


Avustralya Aborjinleri


Dişlerini pandanus bitkisinin içine yerleştirirler. Pandanus bitkisi büyüyüp ağaç olurken dişilerinin de büyüyeceğine ve Pandanus yapraklarında, dişler büyürken çocukları koruyacak ruhlar olduğuna inanırlar.


Brezilya


Anneler çocukların dişlerini dışarıya atıp şu şiiri okumalarını söyler: “Güzel kuşlar, sevgili kuşlar, şu dişimi alın ve bana yeni bir diş getirin”. Kuşlar sadece temiz dişleri aldığı için çocuklar dişlerini her gün fırçalarlar.


Çin


Üst dişlerini yatağın ayağının yanına, alt dişleri çatıya koyarlar. Aileleri, bunun yeni dişlerinin büyümesini hızlandıracağını söylerler.


Endonezya

Dişlerini geriye doğru çatıdan atarlar. Dişlerinin düzgün çıkması için eski dişlerini dümdüz atmaları gerekir.

Fas



Yatarken dişlerini yastığın altına koyarlar. Ertesi sabah güneş doğarken kalkıp dişlerini güneşe doğru atıp, "sana bir eşek dişi veriyorum ve bana bir ceylan dişi vermeni rica ediyorum" derler.


Güney Afrika

Dişlerini odalarında terliğin içine bırakırlar. Akşam bir fare gelir, dişi alır ve yerine bir hediye bırakır.


Haiti


Dişlerini çatıya atarlar ve "Fare, fare, fare! Sana çok güzel bir diş verdim, sen de bana eski bir diş ver" diye seslenirler. Asıl söylemek istediklerinin tam tersini söylerler ki kurnaz fareyi kandırıp gerçekten almak istediklerini alabilsinler.


İspanya


Dişlerini yastığın altına saklarlar. Uyuduklarında Ratoncito Perez isimli farenin dişlerini alıp yerine biraz para veya şeker bırakacağına inanırlar.


Japonya


Üst dişleri çıkarsa onu çamura atarlar. Eğer alt dişleri çıkarsa onu çatıya atarlar. Böylece eski dişlerinin yerinde düzgün bir diş çıkacağına inanırlar.

Kazakistan

Dişlerini banyo küvetinin altına atarlar ve "fare, fare, lütfen bana yeni bir diş getir" derler.


Meksika

Dişlerini yataklarının yanındaki bir kutunun içine koyarlar. Uyurken sihirli fare El Raton’un gelip dişlerini almasını ve yerine biraz para bırakmasını dilerler. Meksikalı çocuklar El Raton’un ön dişleri için biraz daha fazla para bırakacağına inanırlar.


Mısır


Dişlerini bir parça pamuğa veya mendile sarıp dışarı çıkarlar. "Parlayan güneş, parlayan güneş, bu sığır dişini al, bana bir gelin dişi getir" derler. Sonra dişlerini çok yükseğe, güneşin gözüne doğru atarlar.

Nijerya


Çıkan dişlerini 8 küçük taş ile beraber toplamı 9 olacak şekilde avuçlarında tutarlar (kızlar dişini 6 taş ile birlikte toplamı 7 olacak şekilde tutabilirler). Sonra gözlerini kapatırlar, yüksek sesle adlarını söylerler, ellerindekileri sayarlar ve "dişimi geri istiyorum" derler. Hepsini birden atıp koşarak kaçar. Hızlı koşmak çok önemlidir.


Pakistan


Dişlerini pamuğa sararlar. Güneş batarken nehir kenarına giderler ve dişlerini suya atarlar. Böylece iyi şans getireceğine inanırlar. Eğer yakında nehir ya da dere yoksa bahçeye atarlar.


Sri Lanka

Gözlerini kaparlar ve "sincap, sincap, bu dişi al ve bana yeni bir diş ver" derler. Sonra dişlerini çatıya atıp evin içinde koşarlar.


Şili


Dişlerini annelerine verirler. Anneleri dişlerini altın veya gümüş kaplatır ve çocuğuna kolye veya küpe yaptırır.


Tacikistan


Dişlerini tarlaya ekerler ve onlar da büyüyünce savaşçı olurlar.


Dişlerini çatıya atarlar ve farelerin eski dişlerini alıp yeni bir diş getirmesini isterler.

Uganda


Dişlerini, farelerin geçiş yolu üzerindeki bir kabın arkasına bırakırlar. Ertesi gün dişleri yok olmuş olur ve kabın içinde biraz para bulurlar. Ama bazı fareler diğerlerine göre daha fakirdir.


Venezüella

Dişlerini yastığın altına koyarlar. Uyudukları zaman bir fare gelip dişlerini alıp yerine biraz bozuk para bırakır.


Yeni Zelanda


Dişleri yastığın altına koyarlar. Aileleri onu alır ve küçük bir hediye bırakırlar. Sonra dişi büyük Wailato nehrine atarlar.

Kaynak

Her ülkenin kendine göre değişik inanışları var.Ben napardım dişim çıkınca çatıya atardım fakat fareden de medet ummazdım =))).Herkese bol güneşli ve güzel perşembeler.Sevgilerrrr
Türkiye

Hiç yorum yok: